حرفهای خودمانی

سلام بر دوستان عزیز

حرفهای خودمانی

سلام بر دوستان عزیز

این کجا و آن کجا

این کجا و آن کجا


به اتفاق دوستی به کوهستان رفته بودیم و خسته و کوفته بازمیگشتیم که بعد از میدان تجریش ابتدای ولیعصر ایستادیم تا گلویی تازه کنیم و آبمیوه ای بخوریم. کنار خیابان توی ماشین نشسته بودم تا دوستم آبمیوه بخرد و بازگردد که ناگهان دیدم چند ماشین عظیم الجسه آمدند و ده، پانزده نفر از آن پیاده شدند که لباس آنها من را به یاد شبه نظامیان کوزووو و چچن می انداخت. هر کدام یک تفنگ کلاشینکف هم بر دوش داشتند. با خود گفتم خدایا چه شده است. ابتدا یکی از آنها فریاد زد پراید برو جلوتر وایسا. ما هم رفتیم جلو. کنجکاو شدم و از ماشین پیاده شدم و به نظاره این دوستان نشستم. ابتدا خیابان ولیعصر را تا نیمه بستند و ترافیک شدیدی درست کردند در نتیجه حرکت اتومبیلها کند شد .بعد به دو گروه تقسیم شدند. یک سری وسط خیابان و یک سری هم در حاشیه خیابان. بعضی ماشینها را متوقف میکردند و از آنها مدارک میخواستند ، ماشین را بازدید میکردند و سوالاتی از افراد درون اتومبیل میکردند. اکثر ماشینهایی هم که متوقف میکردند از تیپ جوانان بودند. با خود می اندیشیدم که اینان از چه مرجعی و با چه مجوزی دست به این کار میزنند. مگر این مملکت پلیس راهنمایی ندارد؟ مگر نیروی انتظامی ندارد ؟ اینها که هستند؟ به کجا وابسته هستند؟ از کجا حقوق میگیرند؟ نکند همان نیروهای خودسر هستند که هر وقت اتفاقی می افتد همه تقصیرها را به گردن آنها می اندازند؟ اسلحه از کجا آورده اند ؟ طبق کدام قانونی برای مردم مزاحمت ایجاد میکنند؟ بر فرض که کارشان قانونی باشد (که نیست) مگر غیر از نیروی انتظامی مرجع دیگری حق دارد از مردم مواخذه کند؟ بعد یادم آمد صبحها که رادیو راروشن میکنیم میگوید اینجا ایران است........

اما همه اینها یک طرف ولی آنچه که پذیرش آن برایم خیلی دشوار است، اینست که این دوستان(نه چندان دوست) به نامهای مقدسی(مثل بسیجی) این حرکتها را انجام میدهند وسعی میکنند نام همت ها و باکری ها و خرازی ها را یدک بکشند. آیا مردم حق ندارند هر دو را با یک چوب برانند؟ حق ندارند متنفر شوند ؟ آیا این آقایان فراموش کردنده اند که آنهایی که نام آنها را یدک میکشند همه هستی خود را صرف آسایش مردم نمودند ؟ این کجا و آن کجا....... در ضمن ولادت با سعادت امام حسین (ع) هم مبارک باشه.

نظرات 2 + ارسال نظر
مهدی شنبه 26 تیر‌ماه سال 1389 ساعت 04:32 ب.ظ

عزیزان من، این جوانان با نشاط که شما در خیابان دیدی، همان افسران جنگ نرم هستند. بنده از خواص بی بصیرت انتظار چنین صحبتهایی را داشتم ولی از عوام نه، برخی گفتنها برخی نگفتنها ... این نباید باشد.

لیلا یکشنبه 27 تیر‌ماه سال 1389 ساعت 07:39 ب.ظ http://forgetmenot.mihanblog.com

آره دیگه اینجا ایرانه و مملکتو دادن دسته هرچی افراطی بی جنبه که آسایش رو از مردم سلب کننهمین چند وقت پیش حدود ۱ ماه تو شهر ما یه اوضاع وحشتناکی بود که نگو به اسم امنیت اجتماعی هر کی رو میرسید می گرفتن
سلام آقا مهدی من لیلام همون طور که ازم خواستی از وبت دیدن کردی وب خوبی داری امیدوارم خوب هم ادامه بدی
اگه با تبادل لینک موافقی منو به اسم دنیای این روزای من لینک کن و به من هم خبر بده تا با نام مورد نظر لینکتون کنم
موفق باشین بای

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد