حرفهای خودمانی

سلام بر دوستان عزیز

حرفهای خودمانی

سلام بر دوستان عزیز

پیام آور رحمت

پیام آور رحمت


شنبه هفته آینده 27 رجب سالروز برانگیختگی پیامبر رحمت به رسالت است. مبعثی که ما آن را جشن میگیریم، آغاز راهی دشوار برای محمد(ص) بود. راهی که در آن حقیقتا از جان مایه گذاشت و دشواریهای فراوانی را تحمل نمود. افراد زیادی را میبینیم که دلیل خود در مخالفت با دین اسلام را در این معرفی میکنند که این دین نه از طرف خدا که ساخته و پرداخته محمد میباشد. سوالی که در اینجا قابل طرح است اینست که بر فرض صحت دیدگاه این دوستان، او از ساختن چنین دینی چه منفعتی میبرد؟ او که هر چه داشت بر سر راه این دین گذاشت و تمام عمر را صرف دشواریهای ناشی از آن نمود، چه انگیزه ای از علم کردن بساط اسلام میتوانست داشته باشد؟ عید مبعث بر همگان مبارک و در این ایام تا میتوانید شادی کنید. 

نظرات 3 + ارسال نظر
faryad چهارشنبه 16 تیر‌ماه سال 1389 ساعت 09:10 ب.ظ http://www.diare-khashm.mihanblog.com

http://www.box.net/shared/nn1jzngqs تیر چگونه به حماسه ای ملی تبدیل شد؟ آنچه اتفاق افتاد:....

احسان جمعه 18 تیر‌ماه سال 1389 ساعت 10:18 ب.ظ

مبارک شما هم باشه آقا مهدی
ایشالله همیشه خوشت باشه و شادی کنی.
یاد ما هم باش
خیلی هم ما را دعا کن

مهدی ن. یکشنبه 20 تیر‌ماه سال 1389 ساعت 06:57 ب.ظ

درسته. من هم با این حرف موافقم. جالبه که پیامبر نه تنها در 40 سال قبل از بعثت منفعت دنیوی از دین نداشت، بلکه در 13 سالی که درمکه به تبلیغ اسلام مشغول بود، در بیشتر مواقع تحت فشار و شکنجة روحی و جسمی کفار مکه بود و در 10 سال مدینه هم درگیر کفار، تثبیت جامعة اسلامی و ... بود و ما بر اساس تاریخ هم میدانیم که درگیری با منافقان واقعی مدینه هم بزرگترین مشکل پیامبر بود. کسانی که به ظاهر از یاران پیامبر بودند، ولی پیامبر میدانست در آینده چه بر سر اهل بیت او، دین او و امت او می آورند. من وقتی خودم رو در چنین وضعیتی تصور میکنم (البته با ملاحظة اینکه از زمین تا آسمان با پیامبر تفاوت دارم) واقعا از صبر و خویشتنداری پیامبر شگفتزده میشم. صبری که بیشک خداوند از آن راضی بود و در واقع وظیفة پیامبر بود. پیش خودم فکر میکنم که اگه من در چنین شرایطی بودم، اصلا توانایی چنین صبری و چنین مصائبی رو نداشتم.
و واقعا کسی که با وجود علم کاملی که به آینده، طینت افراد و ... دارد، صبر میکنه و در عقوبت دشمنان پیشدستی نمیکنه، لیاقت چنین مقامی رو داره.
و حالا یه چیز جالبتر اینکه پیامبر به امیرالمومنین سفارش میکنه که وقتی بعد از من همین منافقین جانشینی من رو که حق تو از سوی خداست، غصب کردند، تو شمشیر نکش و صبر کن! امیر المومنین هم به اعلام حق خود به همه و تمام کردن حجت بسنده میکنه و به سفارش پیامبر عمل میکنه. من فکر میکنم این بهترین امتحان برای امتیه که خدا به اونها نعمت اسلام و نعمت پیامبر و نعمت هدایت رو عنایت کرده. هر چند امت پیامبر جز اندکی،‌در این امتحان شکست خوردند و این کم بودن برنده ها چندان عجیب نیست.

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد